Zwerf Afval Pakkers (PAK)

Gepubliceerd op 16 januari 2022 om 14:55

Wil je ook meehelpen je woonomgeving schoon te houden? Dan kan je je aanmelden als ZAPper! ZAPper’ is een afkorting voor Zwerf-Afval-Pakker.
ZAPpers zijn inwoners van de gemeente Meierijstad die vrijwillig zwerfafval opruimen. Bijvoorbeeld wanneer ze een rondje (hard-)lopen, de hond uitlaten of bewust de natuur ingaan om zwerfafval op te ruimen. In de gemeente Meierijstad zijn al ruim 120 vrijwilligers actief! Je mag overal waar je wilt ZAPpen: op straat, het buitengebied, speeltuintjes, parken, uw sportvereniging, en kan dat doen wanneer het jou uitkomt

Hoe kom ik aan opruimspullen? Als je aangemeld bent als ZAPper krijg je van de gemeente Meierijstad een zwerfafvalpakket bestaande uit knijpers, handschoenen en speciale zakken. Deze zakken vult u met het opgeraapte zwerfafval en kunt u gratis inleveren bij de milieustraat. Alléén deze zakken worden geaccepteerd!
Merkt u dat u geen tijd meer hebt om te ZAPpen, lever de materialen dan weer in bij de gemeentewerf. Zo gaat de gemeente Meierijstad duurzaam om met de materialen.

Aanmelden kan door een email te sturen naar afval@meierijstad.nl  Graag het volgende vermelden: Voor- en achternaam; Adres; Telefoonnummer; E-mailadres. Een medewerker van de gemeente neemt vervolgens contact met u op om een afspraak te maken om het pakket op te halen.