Stimuleringslening duurzaamheid voor inwoners

Gepubliceerd op 21 april 2023 om 19:01

Weet u dat u als woningeigenaar een lening met voordelige rente kunt aanvragen bij de gemeente voor het verduurzamen van uw woning en tuin? Ook ondernemers in de gemeente kunnen een lening aanvragen om hun bedrijfsgebouwen en -perceel te verduurzamen. Op 6 april jl. besloot de gemeenteraad deze lening uit te breiden waardoor er nog meer maatregelen met de stimuleringslening duurzaamheid genomen kunnen worden.

Méér mogelijkheden

Met het besluit van de gemeenteraad kunnen er vanaf nu meer maatregelen genomen worden om naast de woning óók de buitenruimte te verduurzamen. Denk hierbij aan het vergroenen van de tuin, het opvangen van regenwater of de parkeerplaats verlichten met ledverlichting. Deze verruiming geldt voor zowel de stimuleringslening duurzaamheid voor particulieren als voor bedrijven en verenigingen uit Meierijstad.

Lenen op natuurlijke momenten

Ook is het mogelijk om meerdere keren te lenen totdat het maximum leenbedrag van €25.000,- voor particulieren en €50.000,- voor bedrijven, verenigingen en stichtingen is bereikt. Zo kan verduurzaming in het eigen tempo en op natuurlijke momenten gebeuren.

Informatie over de lening

De uitgebreide duurzaamheidslening van de gemeente is bedoeld voor energiebesparing, energieopwekking, vergroening en waterberging. Inwoners kunnen geld lenen voor hun eigen huis en tuin. Ondernemers, verenigingen en stichtingen uit Meierijstad kunnen geld lenen voor hun bedrijfs- of clubgebouw en de bijbehorende buitenruimte. Meer informatie is te vinden op de website van Gemeente Meierijstad: